پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228042
حضور ابتکار در افتتاح کارخانه توليد برق از زباله
تاریخ انتشار : 1396/02/13 07:23:44
نمایش : 1352
به گفته عظيميان در روز افتتاح کارخانه توليد برق از زباله ابتکار رئيس سازمان محيط زيست هم حضور داشته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدرضا عظيميان معاون دفن و پردازش سازمان مديريت پسماند شهر تهران در جريان بازديد از آرادکوه (مرکز دفن زباله) در خصوص توليد برق از زباله توضيحاتي ارائه کرد.

وي با بيان اينکه روزانه 200 تن ظرفيت در کارخانه توليد برق داريم، گفت: از اين 200 تن پلاستيک (پلاستيک‌هاي ريجکتي)‌ 3 مگاوات برق توليد مي‌شود. 

وي با بيان اينکه در هر شبانه‌روز 72 مگاوات برق توليد مي‌کنيم،‌ گفت: در ماه حدود 2160 مگاوات برق توليد مي‌شود.

 معاون دفن و پردازش سازمان مديريت پسماند شهر تهران با اشاره به اينکه تا کنون 22 هزار مگاوات برق وارد شبکه سراسري کرده‌ايم گفت:‌اين برق از طريق پست فشافويه وارد شبکه برق شده و در دست دولت است. در افق 20 ساله برنامه‌هاي جلوه‌اي داريم.

عظيمي با اشاره به اينکه 2 نيروگاه توليد برق از زباله با ظرفيت 1600تن احداث خواهيم کرد گفت: موانعي براي احداث اين نيروگاه بر سر راه سرمايه‌گذاران بود که در حال رفع آن هستيم.

وي در خصوص اين موانع گفت: يکي از موانع خريد تضميني برق بود که بايد در قرارداد مي‌آمد و اين کار بايد از طريق وزارت نيرو انجام شود و دومين مانع هم اين است که سرمايه‌گذار براي سرمايه‌گذاري خواستار گارانتي سرمايه‌گذاري شده چون مبلغ پروژه 3 هزار ميليارد تومان است بايد دولتي‌ها اين گارانتي را انجام دهند که البته پيگيري‌هاي لازم در اين زمينه صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينکه هر کيلووات برق 520 تومان به فروش مي‌رسد،‌گفت: تا کنون 10 ميليارد تومان برق به فروش رسيده است. 

به گفته عظيميان در روز افتتاح کارخانه توليد برق از زباله ابتکار رئيس سازمان محيط زيست هم حضور داشته است. 

وي تأکيد کرد: تا کنون گزارشي مبني بر آلوده بودن اين کارخانه تهيه نشده است. 

وي در خصوص جزئيات نيروگاه‌هاي جديد گفت: زمين آماده است و طي 30 ماه کارخانه ساخته مي‌شود و 6 ماه هم بهره‌برداري آزمايشي آن است که اين‌ها در صورتي است سرمايه‌گذار مشخص شود.

به گفته  معاون دفن و پردازش سازمان مديريت پسماند شهر تهران در کارخانه فعلي برق از توليد زباله 290 نفر مشغول به کار هستند.

و ي در بخش ديگر از سخنانش در خصوص درياچه شيرابه در مرکز دفن زباله گفت: اين درياچه خشک شده و قرار است درختکاري در محيط آن انجام شود

به گفته عظيميان درياچه شيرابه 18 هکتار و به عمق 5 متر وسعت داشت و در طول يکسال شيرابه آن را تبخير و از آن حاصل از آن براي درختکاري استفاده کرديم.

وي در بخش ديگر سخنانش در پاسخ به اين پرسش که آيا زباله‌اي در مرکز آرادکوه دفن مي‌شود گفت:‌ دفن زباله نداريم اما محصول ريجکت کارخانه پلاستيک‌ها را در سلولي دپو مي‌کنيم و هر زماني که کارخانه‌هاي جديد را احداث کرديم آنها را در نيروگاه مي‌سوزانيم و از آنها برق توليد مي‌کنم.

وي در خصوص زباله‌هاي بيمارستاني گفت:‌قرارداد ساخت دو زباله‌سوز بيمارستاني قرارداد آن نوشته اسناد آن فراهم و فراخوان اعلام شد و به زودي با انتخاب پيمانکار احداث زباله‌سوز آغاز مي‌شود. 

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html